شناخت بهتر مزایای داشبوردهای مدیریتی در سازمان های بزرگ
نوامبر 9, 2022سامانه مبارزه با پولشویی چیست و چگونه کار می کند؟
نوامبر 16, 2022رقابت در صنایع غذایی بسیار فشرده و نیاز به تحلیل داده ها برای تیم مدیریت توسط نرم افزار هوش تجاری و نمایش داده ها در داشبوردهای مدیریتی یک نیاز اساسی است؛ لذا دیگران به دنبال راهکاری مانند راهکار هوش تجاری در صنایع غذایی میگردند تا بتوانند بهتر و اسان تر تصمیم گیری نمایند.
از این جهت که صنایع غذایی از اولین مراحل کار خود شامل تهیه مواد اولیه تا موضوع تکنولوژی تولید و سلیقه مشتریان درگیر رقابت با رقیبان آگاهی هستند که هر لحظه ممکن است بازار را از آن خود کنند انتخاب این راه حل بهترین گزینه می باشد.
سان در این مقاله به این نکات میپردازد که چرا صنایع غذایی به هوش تجاری احتیاج دارد.
هوش تجاری در صنایع غذایی داده ها و اطلاعات مشتریان را در اختیار میگذارد.
قبل از هر چیز صنایع غذایی به مشتریانی وابسته است که ممکن است به دلایل مختلف در لحظه محصول شما را کنار گذاشته و محصولی مشابه به آن را انتخاب نمایند.
معمولا در صنایع غذایی ایجاد دسته ای از مشتریان وفادار به سختی صورت می گیرد. چندین نوع از داده می تواند در این رابطه به تحلیل و تفسیر شرایط در نرم افزار هوش تجاری کمک کند.
مانیتور کردن لحظه ای مصرف مواد غذایی در فروشگاه های ارائه شده یکی از شاخص های کلیدی است که به کمک نرم افزار هوش تجاری می آید. نرخ رشد یا عدم رشد کالای ارائه شده در فروشگاه های عرضه مواد غذایی هر دو شاخص های مهمی هستند.
یعنی هنگامی که نرم افزار هوش تجاری با توجه به داده های درست جمع آوری شده که راهکارهای متفاوتی خواهد داشت مثبت یا منفی بودن استقبال روزانه مشتریان را به اطلاع شما می رساند، شما باید در کمترین زمان ممکن یک تصمیم درست را برای محصول خود اتخاذ نمایید.
شرایط فروشگاه های ارائه کننده با استفاده از راهکار هوش تجاری
گاهی اوقات موفقیت رقبای خود را باید در انتخاب سکوهای فروش دانست. شما چه در حالت فروش فیزیکی محصول توسط فروشگاه های کوچک و چه در حالت فروش کلی محصول خود به فروشگاه های اینترنتی که امروزه مورد استقبال مردم قرار گرفته اند باید توانایی جمع آوری داده های فروش خود را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشید تا با دراختیار گذاشتن داده ها در نرم افزار هوش تجاری بتوانید تصمیمات مدیریتی درست را اتخاذ نمایید.
البته شاخص های عملکرد در این مرحله می تواند شامل مقدار فروش از طریق یک فروشگاه و هزینه انجام شده برای رسیدن کالای شما در سبد فروش آنجا باشد.
به عنوان مثال بسیاری از فروشگاه ای بزرگ زنجیره ای برای ورود کالای شما هزینه اولیه بسیار بالایی را درخواست می کنند.این هزینه باید نسبت به موضوعات برندینگ و سود نهایی تحلیل شود.
چه بسا تصمیم نهایی ما کاملا منطبق بر داده های نرم افزار هوش تجاری نباشد چون ممکن است اهداف ما من طبق بر سود لحظه ای نباشد. در هر صورت نشست داده های کالای شما در راهکار هوش تجاری می تواند ابزاری قدرتمند در کنار تصمیم گیری شما باشد.
رقباء در بازار چگونه رفتار می کنند؟
اینکه رقبای شما کدام دسته از تولید کنندگان هستند و شما از چه نقطه ای ممکن است آسیب ببینید کمی پیچیده است و به راحتی حاصل نمی شود. اما در نهایت ما باید بدانیم مشتریان در صورتی که محصول ما را کنار گذاشته اند آیا بسته بندی محصول مشکل داشته است؟
این داده ها را از چه طریقی می توانیم جمع آوری در اختیار نرم افزار هوش تجاری خود قرار دهیم؟ مثلا سامانه های پیامکی و یا جمع آوری نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی یه هر روش دیگری که باید از طریق متخصصان بازاریابی مورد تحلیل قرار گیرد.
در برخی موارد مشتریان محصولی با کیفیت تر از شما پیدا کرده اند و از خرید آن احساس رضایت دارند. این داده ها مکن است از طریق بازخوردهای عمومی مشتریان نسبت به یک برند خاص باشد که باز هم باید مورد توجه تحلیل گران تیم شما قرار گیرد.
در نهایت مواردی مانند قیمت، در دسترس بودن، جوایز و جشنواره ها و تبلیغات زرد همگی می توانند بر فروش شما تاثیر گذار باشند که باید برای رسیدن به این موارد، داده های مربوطه را در نرم افزار هوش تجاری تحلیل و توسط داشبوردهای مدیریتی آن را به نمایش گذاشت.
کلام آخر
ما در این مقاله به مزایای هوش تجاری در صنایع غذایی پرداختیم، امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشد.