شرکت های سرمایه گذاری
شرکت های سرمایه گذاری
شرکت های سرمایه گذاری، معمولاً با حجم بسیار زیادی از دادهها و اطلاعات در خصوص شرکت های تابعه و مشتریانی که گاها پیچیدگی های خاص کسب و کار با آنها وجود دارد، سر و کار دارند که در پایگاههای داده مختلف و به اشکال متنوع نگهداری میشوند.
این دادهها معمولاً بهصورت دستی و در دورههای نسبتاً طولانی جمعآوری میشوند و ممکن است هیچ سامانه یکپارچه ای برای این موضوع از ابتدا تهیه نشده باشد و امکان ترکیب و تجمیع آنها بهسادگی فراهم نمیشود.
در راهکار هوش تجاری، گامها و فرایندهایی خاص، برای حل این مسأله پیشبینیشده تا اثرات این مشکل را به حداقل رساند و تصمیمات مدیریتی را با تاثیرگذاری بهتری ایجاد نماید.
مشکلات شرکت های سرمایه گذاری
- عدم دسترسی به اطلاعات به هنگام و بلادرنگ، جهت کنترل عملکرد (اطلاعات در دورههای بلندمدت و به صورت حداقلی در اختیار شرکت قرار میگیرد).
- عدم امکان کنترل صحت دادههای دریافتی از شرکتهای زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری مادر
- عدم وجود اطلاعات یکپارچه
- عدم وجود گزارشات جامع از تمامی داده های مرتبط با مشتریان و اقدامات صورت گرفته
- عدم وجود داده های متمرکز بین سامانه های مالی و منابع انسانی
- عدم نیاز به تغییر در سامانههای نرمافزاری و فرایندهای شرکتهای زیرمجموعه برای دسترسی به گزارشات جامع و کاربردی
- عدم دخالت در فرایندهای مالی شرکتهای زیرمجموعه، به عبارت دیگر، هوش تجاری دست و پاگیر نبوده و نیازی نیست مدیران هر روز صبح که وارد دفتر کار خود میشوند، کلیه واحدها و فرایندهای کسب و کار را مورد بازرسی قرار دهند و در نهایت در مورد صحت داده ها شک و تردید داشته باشند.
- سامانه هوش تجاری (به شرطی که از طراحی و پیادهسازی خوبی برخوردار باشد) میتواند میزان بازگشت سرمایه را بهسرعت افزایش دهد. در اهمیت این موضوع همین کافی است که بازگشت سرمایه یکی از مهم ترین عوامل محاسبه ارزش سرمایهگذاری فناوری اطلاعات در سازمان ها محسوب می شود
شرکت سان با تجربه های متعدد و تکنولوژی روز دنیا و افراد خبره راهکار بسیار خوبی در زمینه شرکت های سرمایه گذاری ارائه داده است.
- به دست آوردن دیدگاهی صحیح، نسبت به سرمایه گذاریهای انجام شده و پیشبینی سود حاصل از منابع مالی اختصاص داده شده به هر فرآیند مربوط به کسب و کار
- به دست آوردن دیدگاه، نسبت به وضعیت هر یک از سرمایه گذاریهای انجام شده به صورت جداگانه
- یکپارچه سازی دادهها از سامانههای مختلف شرکتهای زیرمجموعه و شرکت مادر
- اتصال به منابع بیرونی کسب و کار و تحلیل آن با توجه به اطلاعات عملکردی بر اساس شاخص های تعیین شده
- کنترل و تعیین اهداف جدید بر مبنای گزارش های بدست آمده
- تصمیم سازی برای انجام سرمایه گذاریهای جدید بر مبنای تحلیل دادههای پیشین
- کاهش هزینه تولید اطلاعات و دانش و همچنین صرفهجویی در زمان کارشناسان مختلفی که باید به تولید اطلاعات از داده ها بپردازند.
- برنامه ریزی و بودجه ریزی آگاهانه، با در اختیار داشتن اطلاعات جامع، مناسب، دقیق و به موقع