هوش تجاری چیست؟
سپتامبر 14, 2022داده محوری در منابع انسانی
اکتبر 11, 2022
اگر ما بتوانیم بلوغ صنعت بیمه را با بهره گیری از مدیریت داده ها و ابزارهای هوش تجاری افزایش بدهیم، قطعا شرایط مدیریتی در بیمه را بهینه و تصمیمات درستی در این صنعت گرفته خواهد شد. ما برای درک بهتر این موضوع که روش های هوش تجاری در بیمه چطور موجب سود میشوند، را بررسی خواهیم کرد.
با سان تا انتهای این مقاله همراه باشید.
صنعت بیمه وابستگی زیادی را به انواع دادههای مرتبط با مشتریان، رقبا و نیروی انسانی خود دارد که حرکت به سمت هوش تجاری و بهره گیری از انواه گزارشات در قالب داشبوردهای مدیریتی اولین گام در این مسیر خواهد بود.
محاسبات در انواع بیمه نامه ها و در نظر گرفتن ریسک های موجود، سود شرکت های بیمه ای را تغییر می دهد و در عین حال ممکن است یکی از شرکت های فعال در این صنعت را به سمت ورشکستگی یا سود چند برابر ببرد.
روش های هوش تجاری در بیمه از طریق مدیریت ریسک و پذیره نویسی
شرکت های بیمه ارتباط داده ای بسیار قوی را با مشتریان خود دارند. این موضوع جدیدی نیست و داده هایی که از مشتریان دریافت می شود از شروع شکل گیری شرکت های بیمه وجود داشته اند. این داده های جمع آوری شده اگر بتوانند در ابزار مناسب خود مورد استفاده قرار بگیرند مدیریت ریسک را آسان تر ساخته و تصمیم گیری های آینده را برای مدیران با ریسک کمتری به همراه خواهد داشت.
مدل های پیش بینی بر اساس تصویر سازی داده ها می توانند نقش پر رنگی را در ساختار مدیریتی ایفا کنند. مدیریت ریسک به شما این اجازه را می دهد که در کنار سود بیشتر برای شرکت بیمه گذار، گرفتن هزینه اضافی از مشتریان را نداشته باشیم.
در این حالت منافع مشتریان شرکت های بیمه گذار می تواند وفاداری مشتریان را نیز همراه داشته باشد.
بخش دیگری از مدیریت ریسک توسط بهره گیری از هوش تجاری و ابزارهای داشبورد مدیریتی هدایت مشتریان با استفاده از داده ها و تحلیل آنها به سمتی است که از وارد آمدن خسارت به آنها جلوگیری کرد. خسارت وارد آمده در انواع حوادث پیش آمده در زمان های مختلف می تواند الگویی را برای دیگران ایجاد نماید تا آنها درگیر خسارت مشابه احتمالی نگردند.
بینش مشتریان در صنعت بیمه
اگر ما بتوانیم این موضوع را به درستی درک کنیم که مشتریان بر چه اساسی یک شرکت بیمه گذار را انتخاب می کنند، روش های بهینه ای را برای جذب مشتریان می توانیم ارائه دهیم.
مدیران در شرکت های بیمه گذار شدیدا به دنبال داده هایی هستند که مشتریان جدید و وفادار کردن مشتریان قبلی را برای آنها به همراه داشته باشد که اساس این موضوع می تواند از گزارشات ارائه شده در یک داشبورد مدیریتی به همراه شاخص های صحیح شکل گیرد.
شما در رابطه با این موضوع باید انواع توئیت های ثبت شده از مشتریان خود را دنبال کنید که گاها این موارد به شبکه های اجتماعی، پورتال های شرکت های بیمه گذار و انواع تالارهای گفتگوی مرتبط بر می گردد.
البته بسیاری از شرکت ها در کسب و کارهای مختلف سعی می کنند با برگزاری مسابقات و ایجاد هیجانات لازم برای گرفتن نظر و عقاید مشتریان جوی را ایجاد نمایند تا داده های تمیز تری را در این راستا جمع آوری کنند.
تحلیل این داده ها حتی می تواند در چندین سطح بررسی و ارائه گردد که در بالاترین سطح می تواند منجر به دسته بندی مشتریان و ارسال پیام های شخصی به آنها گردد.
توزیع و خدمات
سیاست های فروش انواع بیمه و ارائه خدمات بهتر، یکی از روشهایی است که بیمه گذاران سعی دارند به صورت سیستمی آن را پیاده کنند. امروز شاهد نرم افزارها و اپ های گوشی های همراه برای استفاده راحت تر مشتریان از خدمات بیمه ای هستیم که مورد استقبال مشتریان نیز قرار گرفته است.
باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مشتریان بیمه تمایل زیادی به مقایسه خدمات بیمه ای در شرکت های متنوع بیمه گذار دارند تا بهترین پیشنهاد را انتخاب کنند.
رسیدگی به خسارت
رسیدگی به خسارت در کمترین زمان ممکن و حفظ منافع مشتریان، یکی از موثرترین فاکتورهای جذب و وفاداری مشتریان می باشد.
ساختار کارشناسان بیمه گذار که می توانند با اپ های تصویربرداری و ثبت داده های مورد نظر اطلاعات را در کمترین زمان ممکن ثبت کنند و همچنین نوع پذیرش مشتریان و نوبت دهی به آنها، فرآیندهایی هستند که به نوبه خود کیفیت رسیدگی به خسارت را افزایش می دهند.
داده های ثبت شده در این مراحل می تواند در شعب مختلف اندازه گیری شود و با مشاهده نتایج در داشبوردهای مدیریتی و بهره گیری از هوش هیجانی به اصلاح فرآیندهای جاری در ساختار شرکت بیمه گذار پرداخت.
گزارش ها و پیش بینی های مالی
طرح های تاثیر گذار بر روی جذب مشتری و ارائه تخفیفات فصلی و جشنواره ای همگی می تواند از گزارشات مالی حاصل شود. هنگامی بر اساس داده های واقعی ثبت شده تمامی شاخص های مالی را محاسبه و آنها را تصویر سازی می کنید به راحتی می توانید بر اساس سیاست هایی که رقباء به کار می گیرند و حفظ منافع شرکت از پیشنهادات ویژه ای برای جذب مشتریان استفاده کنید.
این پیشنهادات می تواند افراد را در یک حوزه جذب و آنها را به مشتریان خدمات مختلف شرکت بیمه گذار تبدیل نماید.
ما در این مقاله به روش های هوش تجاری در بیمه که موجب سودهی میشود پرداخته ایم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.