صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

هوش تجاری به شرکت‌های نفت و گاز کمک می‌نماید تا به جمع آوری، انتقال اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور تصمیم‌گیری و مشخص شدن استراتژی کسب و کار بپردازند. مشاوران ارشد ما تجربه کافی در زمینه ارائه مشاوره به مشتریان خاص این صنعت را دارا هستند تا به بهبود تصمیم‌گیری مدیران این صنعت کمک کنند.

آنچه که ما ارائه می کنیم بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) است که با راه حل هوش تجاری به این هدف دست خواهیم یافت. ما به سازمان در زمینه‌های گوناگون از جمله موارد زیر کمک می‌کنیم:

  • بهبود مدیریت زنجیره تأمین
  • فروش
  • خدمات به مشتری
  • بازاریابی
  • عملکرد
  • برنامه‌ریزی توزیع

کاربردهای هوش تجاری در صنعت

کاربردهای اولیه BI در شرکت‌های نفت و گاز، کمک به مدیریت تثبیت عملیات و کاهش هزینه‌ها می‌باشد. اهداف کلی شامل کوتاه شدن زمان مورد نیاز برای ایجاد گزارش‌ها و تحلیل‌ها، بهبود دقت و صحت اطلاعات و ایجاد یک مخزنی از اطلاعات، می‌باشد. پرکاربردترین زمینه‌های BI در ارائه گزارش‌های مالی و تجزیه و تحلیل و پشتیبانی از عملیات کسب و کار است.
تجزیه و تحلیل و گزارش‌گیری یکپارچه برای بسیاری از شرکت‌ها دارای الویت است، چرا که اکثر آنها در تلاش برای درک وضعیت‌ مالی و انجام اقدامات لازم در راستای آن می‌باشند. کاربرد BI منجر به کوتاه شدن زمان مورد نیاز برای تولید گزارش‌های مالی و توانایی انجام تجزیه و تحلیل موقت نیز می‌شود. با این حال، یکی از چالش‌هایی که مدیران با آن مواجهند؛ مشکل تثبیت (یکپارچگی) داده‌های مالی از شرکت‌های تابعه و سازگاری آنها می‌باشد که در هوش تجاری سان، این مشکل، مرتفع شده است.

بخشی از چالش‌های مدیریتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
۱٫ تأمین‌کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی باید عملیات خود را آشکارا انجام دهند، با نهادهای قانونی سختگیر سر و کار داشته و تحت بررسی دقیق مشتریان و جامعه قرار گیرند.
۲٫ ازکارافتادگی‌ها موجب نارضایتی مشتری می‌شود. بنابراین باید از آن اجتناب شود.
۳٫ برآورده کردن تقاضای سوخت در یک محیط با جمعیت رو به رشد و اقتصاد درحال تغییر، در بهترین حالت هم دشوار است.
۴٫ خسارت‌های حین توزیع، دزدی و نشتی می‌تواند منجر به از کارافتادگی سیستم و کاهش رضایت مشتریان شود.

فرصت‌ها (مزایایی) که از استفاده هوش تجاری حاصل می‌شود عبارت است از:

  • درک بهتر عملیات کسب و کار
  • کاهش هزینه‌های کنترلی
  • مدیریت ریسک ذاتی در نوسان قیمت نفت خام
  • استفاده از تجزیه و تحلیل خرده‌فروشی بر اساس طبقه‌بندی، سبد خرید و درک بخش مشتری
  • دانش استفاده به بهترین وجه از این بخش جهت بهبود کسب و کار.

با راهکار هوش تجاری سان می‌توانید:

  • تصویر کاملی از صنعت خود مشاهده نمایید.
  • به کشف الگوهای مخفی بر روی داده خود بپردازید.
  • عدم قطعیت را به صورت کمی تبدیل کنید.