تأمینکنندگان در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی می بایست عملیات خود را آشکارا انجام دهند، زیرا با نهادهای قانونی سر و کار داشته و به دلیل درآمد ارزی حاصل از فروش محصولات خود، تحت بررسی و نظارت دقیق مشتریان و جامعه قرار می گیرند و در نهایت درآمد آنها تاثیر چشمگیری در اقتصاد یک کشور خواهد داشت.
ازکارافتادگی سیستم ها عدم وجود یک داشبورد جامع شامل گزارشات مورد نیاز، سطح کیفی مدیریت در این مجموعه ها را کاهش داده و در مشتریان و کلیه ذی نفعان نارضایتی ایجاد خواهد کرد.. بنابراین تا جایی که امکان دارد باید با داده های واقعی و البته دقیق، مجموعه های حساسی مانند نفت، گاز و پتروشیمی مدیریت شوند. به همین دلیل مدیرات تمایل دارن که به سمت راهکاریی مانند هوش تجاری در پتروشیمی و گاز و نفت بروند.
برآورده کردن تقاضای سوخت و مشتقات نفتی که بسیاری از صنایع را تحت تاثیر قرار می دهد، در یک محیط با جمعیت رو به رشد و اقتصاد درحال تغییر و توسعه، یک موضوع تخصصی و بسیار حساس است.
خسارتهای در حین توزیع، مانند دزدی و نشتی که میتواند منجر به از کارافتادگی سیستم و کاهش رضایت مشتریان شود و بهره وری کل سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
هوش تجاری در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ، این امکان را فراهم می آورد تا با جمع آوری، انتقال اطلاعات و تجزیه و تحلیل دادهها، استراتژی مناسب را انتخاب کرده و در بهترین زمان تصمیم گیری کنند. مشاورین ما، با کسب تجربه کافی در این زمینه، به مشتریان خاص این صنعت در راستای بهبود تصمیمگیری یاری می رسانند.
همچنین بهره گیری درست از داده های موجود می تواند با علم داده ها آمیخته شود و در نهایت با استفاده از الگوریتم های روز در این زمینه، پیش بینی ها و پیش گیری های لازم را برای جلوگیری از زیان و افزایش هر چه بیشتر سود به انجام رساند.
اهداف کلی پیاده سازی هوش تجاری
- کوتاه شدن زمان مورد نیاز برای ایجاد گزارشها و تحلیلهای مورد نیاز در فروش و صادرات
- بهبود دقت و صحت اطلاعات مورد استفاده برای تعامل با مشتریان در حوزه های مختلف
- ایجاد یک مخزن اطلاعات از سامانه های مختلف و پراکنده
- مدیریت تثبیت عملیات و کاهش هزینهها
- بررسی عملکرد سیستم به ازای هر محصول که برای مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است.
هوش تجاری در ارائه گزارشهای مالی، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی از عملیات کسب و کار بسیار پرکاربرد است.
تجزیه و تحلیل و گزارشگیری یکپارچه، برای بسیاری از شرکتها دارای الویت است، چرا که اکثر آنها در تلاش برای درک صحیح از وضعیت مالی و انجام اقدامات لازم در راستای آن میباشند.
سامانه هوش تجاری، منجر به کوتاه شدن زمان مورد نیاز برای تولید گزارشهای مالی و توانایی انجام تجزیه و تحلیل موقت نیز میشود.
با این حال، یکی از چالشهایی که مدیران با آن مواجه هستند؛ مشکل تثبیت (یکپارچگی) داده های مالی، از شرکت های تابعه و سازگاری آنها میباشد که با سامانه هوش تجاری، این مشکل، مرتفع شده است.
آنچه ما ارائه می کنیم، بازگشت سرمایهگذاری (ROI) است. مجموعه های فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، در زمینههای گوناگون از جمله موارد زیر، با هوش تجاری به اهداف خود دست می یابند.
- بهبود مدیریت زنجیره تأمین
- بازاریابی و فروش در حوزه های داخلی و خارجی
- خدمات رسانی به مشتریان به ازای هر محصول
- بهبود عملکرد در تولید، فروش و توزیع
- برنامهریزی توزیع و پخش به صورت اختصاصی
- درک بهتر از عملیات کسب و کار با رعایت شاخص های عملیاتی
- کاهش هزینههای کنترلی
- مدیریت ریسک ذاتی در نوسان قیمت نفت خام
- استفاده از تجزیه و تحلیل خردهفروشی ها بر اساس طبقهبندی، سبد خرید و درک نیاز مشتری
- دانش استفاده به بهترین وجه از این بخش، جهت بهبود کسب و کار
- مشاهده تصویر کاملی و واقعی از صنعت خود
- کشف الگوهای مخفی بر روی داده های مورد نظر
- تبدیل عدم قطعیت ها را به صورت های کمّی