تاثیر تجزیه و تحلیل داده ها در صنعت بیمه
فوریه 27, 2023مقایسه هوش تجاری و سامانه مدیریت عملکرد سازمانی
مارس 20, 2023سامانه های cpm در صنعت بانکداری موضوعی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا موضوع تجمیع داده ها در صنعت بانکداری به دلیل تعداد سامانه های اصلی تولید کننده داده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همانطور که می دانیم بانک ها همواره با فشارهای ناشی از جابجایی سود بانکی روبرو هستند و این موضوع در تعامل با تورم جامعه می تواند کسب و کار بانک ها را دچار مخاطره کند.
سیستم های مدیریت عملکرد سازمانی می توانند در جمع آوری داده های صحت سنجی شده ای که سامانه ویژه ای برای آنها طراحی نشده به بانک ها کمک شایانی نمایند.
با سان تا انتهای این مقاله همراه باشید.
انتقال از مدیریت عملکرد سنتی و ناکارآمد به مدیریت مدرن و دیجیتال
داده های زیادی به صورت سنتی در بانک ها مورد ارزیابی و تحلیل قرار می گرفتند. به عنوان مثال ارزیابی داده هایی از مشتریان همیشه ملاک عمل مدیریت در بانک ها برای حفظ بهترین مشتریان بوده است. اما آیا داده هایی که به واسطه آنها مشتریان خوب خود را تشخیص می دهیم توسط افرادی که دارای شناخت کافی هستند تولید شده است؟
حتی می توانیم تعریف دقیق تری از این موضوع داشته باشیم و آن هم اینکه داده های تکمیلی در رابطه با مشتریان توسط چه اشخاصی و در چه زمانی با کیفیت مناسب در اختیار مدیران بانک قرار خواهد گرفت؟
تصمیمات استراتژی در بانک ها ناشی از فرصت های طلایی است که به موثع از آنها استفاده می شود. قطعا زمانی که شما توانایی استفاده از این فرصت ها را داشته باشید اما به دلیل عدم سازماندهی مناسب داده آنها را از دست بدهید دیگر نباید انتظار داشته باشید آن فرصت ها برای بانک ایجاد شود.
مدیریت عملکرد بهینه نیازمند رویکرد جامع است
استفاده از سامانه مدیریت عملکرد سازمانی یعنی یک استفاده از یک رویکرد جامع در بانک. برای مقابله با چالش های بازار فعلی و افزایش اثربخشی مدیریت عملکرد یک بانک از رویکردی جامع با تمرکز اصلی بر روی فرآیندهای اصلی بانک باید پیروی کند.
در واقع هنگامی که از یک سامانه مدیریت عملکرد سازمانی در بانک بهره می گیرید شما لنگرگاهی مناسب برای مدیریت انواع داده ها را بر اساس فرآیند های مشخص ایجاد نموده اید.
تجربه کلیدی در پیاده سازی سامانه های cpm در صنعت بانکداری
بسیاری از موارد در بانک و سیاست های مرتبط با هزینه ها و تخصیص وجوه می تواند مرتبط با سامانه مدیریت عملکرد سازمانی مورد بررسی و ایجاد گردد.
اما در عین حال این موارد نیاز به تغییرات نظارتی دقیق دارد که نوع پیاده سازی کسب و کار و نیازمندی های آن حوزه در سامانه مذکور می تواند میزان دقت و کارایی را در این زمینه مشخص نماید.
البته این موضوع برای مدیریت بانک باید مشخص باشد که دقیقا چه فرآیندهای کاربردی از این طریق تعریف و آنها را در مدیریت منابع کمک خواهد کرد. عملا شما اهرمی را در اختیار خواهید داشت که در شرایطی جدید شما را به سمت اهداف درست برای بانک هدایت می کند.
شما برای درک بهتر کارایی این سامانه نیازمند شناخت هر چه دقیق تر کسب و کار بانک خود و داده هایی را دارید که تا کنون استفاده درست و دقیقی از آنها صورت نگرفته است.
فرآیند cpm به عنوان یک چرخه یکپارچه در بانک
بانک ها دارای کسب و کاری کاملا یکپارچه هستند و در نهایت سود واقعی بانک برای مدیران به صورت کوتاه مدت و بلند مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر همین اساس نیازمند یکپارچه سازی فرآیندهای جمع آوری داده هایی هستند که همگی تحت عنوان یک سامانه صورت پذیرد و آن هم سامانه مدیریت عملکرد سازمانی است.
کلام آخر
در این مقاله به سامانه های cpm در صنعت بانکداری پرداختیم امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد لطفا نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.