شرایط رقابتی کسب و کارها و کمک گرفتن از کلان داده در تصمیمات
فوریه 20, 2023سامانه های cpm در صنعت بانکداری
مارس 13, 2023تاثیر تجزیه و تحلیل داده در صنعت بیمه استراتژی رشد از این حیث حائز اهمیت است که یک شرکت بیمه عمدتا به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعال و در نهایت افزایش فروش بستگی دارد. برای رسیدن به این شرایط، شرکت بیمه کننده باید بر اساس تجربه مشتری و استفاده از داده های مرتبط با مشتریان سیاست های توسعه ای کسب و کار خود را تعیین نماید.
یک نکته طلایی در این زمینه وجود دارد که مشتریان برای برطرف کردن نیازهای بیمه ای خود به دنبال یک شریک قابل اعتماد می گردند.
با سان تا انتهای این مقاله همراه باشید.
بینش های کلیدی در صنعت بیمه
با استفاده از داده ها و ایجاد زیر ساختی که تجزیه و تحلیل بر روی داده های صنعت بیمه را ممکن سازد، شرکت های بیمه ای می توانند بینش های کلیدی را در فرهنگ سازمانی خود ایجاد کنند و از طریق نمایندگان پیشنهادات طلایی را به مشتریان خود ارائه دهند. این بینش های کلیدی باید منتج شده از داده هایی باشد که در دسته های معنا داری قرار بگیرند.
برای رسیدن به دسته های معنا دار در داده ها باید شاخص های درستی را در صنعت بیمه لحاظ نمود تا بر اساس آن شاخص ها بتوانیم تجزیه و تحلیل سازنده ای را داشته باشیم. البته خود موضوع تجزیه و تحلیل داده ها شامل الگوریتم هایی می گردد که بر اساس نتایج اولیه باید بهینه تر گردند.
جمع آوری داده ها مشتریان در تجزیه و تحلیل داده در صنعت بیمه
داده های اصلی مشتریان فعال یک شرکت بیمه در مرحله اخذ بیمه نامه دریافت و در بایگانی شرکت قرار می گیرد. این بایگانی که امروز به کمک علم نرم افزار به صورت دیجیتال است می تواند مرکز تجزیه و تحلیل داده ها قرار گیرد اما داده هایی که شرکت بیمه کننده را به مرحله رفتار شناسی مشتریان نزدیک سازد، فراتر از داده های اصلی است.
در واقع شما باید مشتریان خود را از طریق بلاگ ها و شبکه های اجتماعی مختلف دنبال کرده و به واسطه ارائه تبلیغات مناسب، جذابیت لازم را برای تعامل با آنها ایجاد نمایید. این تعامل داده هایی را از مشتریان به شما ارائه می دهد که ممکن است نظرات آنها نسبت به خدمات شما یا رقباء یکی از مهم ترین بخش های آن باشد.
شرکت در واقع باید بر اساس داده های به روز و جزئی از مشتریان بیمه شده بتواند پیشنهادات خود را برای جذب بیشتر مشتریان جدید تغییر دهد.
دسته بندی مشتریان و امتیاز دهی به آنها
یکی از کارهای مهمی که شرکت های بیمه کننده می توانند سود قابل توجهی از آنها ببرند، دسته بندی مشتریان و قرار دادن آنها در لیست های پر ریسک و کم ریسک است. همواره در لیست افراد یا سازمان هایی که بیمه می شوند مواردی وجود دارد که طی سنوات گذشته خود باعث ضرر و زیان به شرکت بیمه کننده شده اند.
این زیان بدون محاسبه و صرفا بر اساس برداشتن تخفیفات نمی تواند سودی را شامل حال شرکت کند. بهتر است در شرایطی هوشمند و با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها بتوانیم این دسته بندی را در میان مشتریان شرکت بیمه کننده ایجاد کنیم تا به مرور زمان مشتریان طلایی و پرسود بیمه را با بالاترین میزان تخفیف و فاکتورهای تشویقی نگهداری کنیم و از جذب مشتریان پر ریسک تا جای ممکن پرهیز نمائیم.
البته در این میان بر اساس بلوغ تجزیه و تحلیل داده ها حتی می توان به موضوع کشف تقلب و تخلف و پیدا کردن گروه های کاری متخلف در میان مشتریان نیز پرداخت که شرکت های بیمه باید با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازند.
کلام آخر
با سپاس که تا انتهای مقاله تاثیر تجزیه و تحلیل داده در صنعت بیمه همراه ما بودید. امیدوارم که این مقاله برای شما مثمر ثمر واقع شده باشد. حتما نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.