ETL و تفاوت آن با ELT
آوریل 17, 2023تفاوت هوش تجاری و علم داده
می 1, 2023با شروع سفر تحول دیجیتال، کسبوکارها باید به رویکرد خود در مورد دادهها و تجزیهوتحلیل آن، دوباره فکر کنند. ابزارهای سنتی هوش تجاری دیگر برای ارائه بینشهای لحظهای در عملکرد کسبوکار کافی نیست. اهمیت CPM به عنوان یکی از کلیدیترین اجزای استراتژی تحول دیجیتال، اینجا نمایان می شود.
نرمافزار CPM به دلیل امکان ادغام دادهها از منابع مختلف، از جمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و سایر منابع داده خارجی، و تبدیل آنها به بینشهای عملیاتی برای تحول دیجیتال کسبوکارها اهمیت دارد.
با استفاده از نرمافزارCPM، سازمانها میتوانند از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بهرهبرداری کنند و نه تنها از آنالیزهای توصیفی (Descriptive)، بلکه از تجزیه و تحلیل تخمینی (Predictive) و تجویزی (Prescriptive) بهره برده و تصمیمگیری را بهبود بخشند.
علاوه بر این، نرمافزار CPM قابلیتهای قدرتمند بودجهبندی، پیشبینی و برنامهریزی را ارائه میدهد که به کسبوکارها کمک میکند اهداف عملیاتی خود را با اهداف استراتژیک همراستا کنند.
با استفاده از نرمافزارCPM ، کسبوکارها به راحتی عملکرد خود را بر اساس شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) نظارت کرده و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.
سان در این مقاله، به بررسی دلایلی میپردازد که نشان میدهد چرا استفاده از نرمافزار CPM برای کسبوکارها دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است.
در ادامه، زمان و روش استفاده ازCPM، ماژولهای مختلف CPM و موارد استفاده آنها را بررسی خواهیم کرد.
چرا CPM دیگر یک گزینه برای انتخاب نیست؟
از منظر رقابتی کسبوکارهای امروز، شرکتها باید قابلیت پاسخگویی و چابکی در برابر تغییرات را داشته باشند. آنها باید قادر باشند نه بر اساس گزارشهای قدیمی از ماه قبل یا سه ماه قبل، بلکه بر اساس دادههای به روز یا لحظه ای، تصمیمات استراتژیک بگیرند.
CPM با ارائه یک نمای جامع از عملکرد مالی و عملیاتی سازمان در زمان واقعی، دقیقا همین کار را انجام دهند.
علاوه بر این، با رشد و توسعه کسبوکارها، آنها پیچیدهتر میشوند و با چندین خط کسبوکاری، بخش، و تیم مواجه هستند. CPM یک بستر یکپارچه را برای مدیریت همه جنبههای کسبوکار از جمله برنامهریزی، بودجهبندی، گزارشدهی و تحلیل فراهم میکند.
این بستر فرآیندها را بهینه میکند و فرآیندهای دستی را حذف میکند که باعث آزاد شدن زمان و منابع ارزشمند برای طرحهای استراتژیک بیشتر میشود.
چه زمانی باید از CPM استفاده کرد؟
زمان استفاده از CPM برای هر کسبوکار ممکن است بسته به نوع کسبوکار، اندازه آن، صنعت و دیگر عوامل متغیر مانند میزان حجم و پراکندگی دادهها، نیازهای تجزیه و تحلیل و غیره، متفاوت باشد.
با این حال، در عصر دیجیتالی امروز، بسیاری از کسبوکارها برای تجمیع اطلاعات در منبع واحدی از حقیقت و دستیابی به بینش و تصمیم گیری سریعتر، به استفاده از CPM روی می آورند.
CPM برای کسبوکارهایی که در حال رشد سریع یا تغییرات قابل توجهی مانند ادغام و تملیک، طرحهای تحول دیجیتال و یا درگیر نوسانات در نرخ تورم هستند، بسیار ضروری است. در این شرایط، CPM میتواند به کسبوکارها در رسیدن به اهدافشان و تصمیم گیری بر اساس دادههای به روز، کمک کند.
بطور خلاصه، اگر سازمان شما با چالشهای زیر روبرو است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که پیادهسازی یک محصول CPM را در نظر بگیرید:
- دشواری در تطبیق اهداف استراتژیک با اهداف عملیاتی
- عدم توانایی در پایش عملکرد در برابر KPI ها به صورت در لحظه
- فرآیندهای بودجهبندی و برنامهریزی زمانبر و خطاپذیر
- فرایندهای تجمیع و گزارشدهی مالی ناکارآمد
- دید محدود به سودآوری و عوامل هزینهای
نتیجه گیری
در کل، CPM یک ابزار قدرتمند است که به سازمانها کمک میکند تا دادههای خود را به دیدگاههای کاربردی تبدیل کنند و از آنها برای تصمیمگیری های بهتر و بهبود عملکرد کسبوکار استفاده کنند.
چه یک شرکت استارتائی باشید، چه یک شرکت بزرگ با چندین زیرمجموعه، استفاده از محصول CPM دیگر یک گزینه نیست، بلکه ضرورتی است که بتوانید بات بهره گیری از آن در فضای رقابتی و در حال تغییر کسب و کارتان، رشد کنید.
در این مطلب به بیان زمان استفاده و همچنین اهمیت CPM پرداختیم.
در مطلب بعدی به بررسی بخشهای کلیدی و ماژولهای محصول CPM و همچنین الزامات پیاده سازی آن خواهیم پرداخت تا اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری در مورد انتخاب یک محصول CPM، را در اختیارتان قرار داده باشیم.