صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

  • تأمین‌کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی می بایست عملیات خود را آشکارا انجام دهند، زیرا با نهادهای قانونی سر و کار داشته و تحت بررسی و نظارت دقیق مشتریان و جامعه قرار می گیرند.
  • ازکارافتادگی‌ سیستم ها، موجب نارضایتی مشتری می‌گردد. بنابراین تا جایی که امکان دارد باید از آن اجتناب شود.
  • برآورده کردن تقاضای سوخت در یک محیط با جمعیت رو به رشد و اقتصاد درحال تغییر، در بهترین حالت کاری دشوار است.
  • خسارت‌های در حین توزیع، مانند دزدی و نشتی که می‌تواند منجر به از کارافتادگی سیستم و کاهش رضایت مشتریان شود.

هوش تجاری برای شرکت‌های نفت و گاز، این امکان را فراهم می آورد تا با جمع آوری، انتقال اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها، استراتژی مناسب را انتخاب کرده و در بهترین زمان تصمیم گیری کنند. مشاورین ما، با کسب تجربه کافی در این زمینه، به مشتریان خاص این صنعت در راستای بهبود تصمیم‌گیری یاری می رسانند.

اهداف کلی در پیاده سازی هوش تجاری شامل:

  • کوتاه شدن زمان مورد نیاز برای ایجاد گزارش‌ها و تحلیل‌ها
  • بهبود دقت و صحت اطلاعات مورد استفاده
  • ایجاد یک مخزن اطلاعات از سامانه های مختلف و پراکنده
  • مدیریت تثبیت عملیات و کاهش هزینه‌ها

هوش تجاری در ارائه گزارش‌های مالی، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی از عملیات کسب و کار بسیار پرکاربرد است.
تجزیه و تحلیل و گزارش‌گیری یکپارچه، برای بسیاری از شرکت‌ها دارای الویت است، چرا که اکثر آنها در تلاش برای درک صحیح از وضعیت‌ مالی و انجام اقدامات لازم در راستای آن می‌باشند. سامانه هوش تجاری، منجر به کوتاه شدن زمان مورد نیاز برای تولید گزارش‌های مالی و توانایی انجام تجزیه و تحلیل موقت نیز می‌شود. با این حال، یکی از چالش‌هایی که مدیران با آن مواجه هستند؛ مشکل تثبیت (یکپارچگی) داده‌های مالی، از شرکت‌های تابعه و سازگاری آنها می‌باشد که با سامانه هوش تجاری، این مشکل، مرتفع شده است.

آنچه ما ارائه می کنیم، بازگشت سرمایه‌گذاری(ROI) است. مجموعه های فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، در زمینه‌های گوناگون از جمله موارد زیر، با هوش تجاری به اهداف خود دست می یابند.

  • بهبود مدیریت زنجیره تأمین
  • بازاریابی و فروش
  • خدمات رسانی به مشتری
  • بهبود عملکرد
  • برنامه‌ریزی توزیع و پخش
  • درک بهتر از عملیات کسب و کار
  • کاهش هزینه‌های کنترلی
  • مدیریت ریسک ذاتی در نوسان قیمت نفت خام
  • استفاده از تجزیه و تحلیل خرده‌فروشی ها بر اساس طبقه‌بندی، سبد خرید و درک نیاز مشتری
  • دانش استفاده به بهترین وجه از این بخش، جهت بهبود کسب و کار
  • مشاهده تصویر کاملی و واقعی از صنعت خود
  • کشف الگوهای مخفی بر روی داده های مورد نظر
  • تبدیل عدم قطعیت ها را به صورت های کمّی