021 42070000

خانه » شرکت‌های سرمایه‌گذاری

شرکت‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری (2)

شرکت‌های سرمایه‌گذاری معمولاً با حجم بسیار زیادی از داده‌ها و اطلاعات در خصوص شرکت‌های تابعه خود سروکار دارند که در پایگاه‌های داده مختلف و به اَشکال متنوع نگه‌داری می‌شوند. این داده‌ها معمولاً به‌صورت دستی و در دوره‌های نسبتاً طولانی جمع‌آوری می‌شوند و امکان ترکیب و تجمیع آنها به‌سادگی فراهم نمی‌شود.
به طور خلاصه، مشکلاتی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص، با آن مواجه‌اند عبارتند از:

  • عدم دسترسی به اطلاعات به هنگام برای فرآیند کنترل عملکرد (اطلاعات در دوره‌های بلندمدت و به صورت حداقلی در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.)
  • عدم امکان کنترل صحت داده‌های دریافتی از شرکت‌های تابعه
  • عدم وجود اطلاعات یکپارچه

در راهکار هوش تجاری (Business Intelligence)، گام‌ها و فرایندهایی خاص برای حل این مسأله پیش‌بینی‌شده تا اثرات این مشکل را به حداقل رساند.

ویژگی هوش تجاری سان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری:

  • نیاز به تغییری در سامانه‌های نرم‌افزاری و فرایند شرکت‌های تابعه نمی‌باشد.
  • دخالتی حداقلی در فرایندهای مالی شرکت‌های تابعه دارد. به عبارت دیگر، هوش تجاری دست و پاگیر نبوده و لازم نیست مدیران هر روز صبح که وارد دفتر کار خود می‌شوند؛ کلیه واحدها و فرایندهای کسب و کار را مورد بازرسی قرار دهند.
  • یک راهبرد هوش تجاری (به شرطی که از طراحی و پیاده‌سازی خوبی برخوردار باشد) می‌تواند میزان بازگشت سرمایه را به‌سرعت افزایش دهد. در اهمیت این موضوع همین بس که بازگشت سرمایه یکی از مهم‌ترین عوامل محاسبه ارزش سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات در سازمان‌ها محسوب می‌شود.

مزایای پیاده‌سازی واجرای هوش تجاری سان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری:

  • بدست آوردن دیدگاه نسبت به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و پیش‌بینی سود حاصله از منابع مالی اختصاص داده شده
  • بدست آوردن دیدگاه نسبت به شرایط هر یک از سرمایه‌گذار‌ی‌های انجام شده به صورت جداگانه
  • یکپارچه‌سازی داده‌ها از سامانه‌های مختلف شرکت‌های تابعه
  • وصل شدن به منابع بیرونی کسب و کار و تحلیل آن با توجه به اطلاعات عملکردی در کنار اطلاعات بیرونی
  • کنترل اهداف و یا تعیین اهداف جدید بر مبنای گزارش‌های بدست آمده
  • تصمیم‌سازی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید بر مبنای تحلیل داده‌های پیشین
  • کاهش هزینه جهت تولید اطلاعات و دانش و همچنین صرفه‌جویی در وقت کارشناسان مختلفی که باید به تولید اطلاعات از داده‌ها بپردازند
  • برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی بهتر؛ با در اختیار داشتن اطلاعات جامع، مناسب، دقیق و به موقع
  • گردآوری، تلفیق و تحلیل اطلاعات کلیدی از سیستم‌های اطلاعاتی موجود
  • هوش تجاری با افزایش شفافیت اطلاعاتی سازمان نقش قابل توجهی در توانمندسازی مدیران برای بهبود عملکرد سازمان ایفا می‌کند
  • برنامه‌ریزی، پایش و بهبود عملکرد در وجوه مختلف سازمان